AIK är fortsatt det starkaste varumärket!

AIK är fortsatt det starkaste varumärket enligt tidskriften Sport & Affärers undersökning för 2017.

Tidningen Sport & Affärer har genom undersökningsföretaget Demoskop, frågat svenska folket, vilka tre svenska idrottsklubbar de anser har det starkaste varumärket. I årets mätning stärks AIK:s position ytterligare jämfört med förra året.

AIK-Starkaste varumärket

Idrottsklubbarna med starkast varumärken 2017 – topp 10 (förra årets placering och procentsatser inom parentes).

  1. AIK (1) 18,4% (16,4%)
  2. Malmö FF (3) 12,8% (13,1%)
  3. Djurgårdens IF (3) 12,7% (12,9%)
  4. IFK Göteborg (2) 12,1% (15,9%)
  5. Hammarby IF (5) 9,0% (7,8%)
  6. Frölunda Indians (6) 6,7% (4,7%)
  7. Leksands IF (9) 3,1% (2,0%)
  8. Färjestads BK (7) 2,3% (3,3%)
  9. Skellefteå AIK (8) 2,0% (2,8%)
  10. Brynäs IF (11) 2,0% (1,9%)

Om Sport & Affärer
Sport & Affärer är en oberoende affärstidning på nätet som ska fungera som en länk mellan idrott, näringsliv och samhälle. Sport & Affärer är en periodisk tidskrift som dessutom utkommer fyra gånger per år som tematidning i hela riksupplagan av Dagens Industri.

Allmänna Idrottsklubben

Publicerat den 27 februari, 2017