Om Klubben

Vår historia

Vi startades år 2017. Antagligen en ganska vanlig dag för dom allra flesta, men inte för oss brottare. Den dagen var början på vad vi är övertygade om kommer att bli en väldigt lång resa. Vårt värde grundar sig i gemenskap och engagemang, i den kärlek och passion till den idrott vi väljer att utöva. Vi vet att hårt arbete lönar sig och på det sättet är vi säkra på att vi kommer ta oss dit vi vill.

Trots att vi under hela första året stod utan lokal har målet alltid varit tydligt för oss. En klubb och förening där alla är välkomna, där du får rätt förutsättningar att göra det du älskar, på den nivå du befinner dig på. Trots att vi behövt resa runt i hela Stockholm flera gånger i veckan för att kunna få tillgång till enstaka träningstider har vi alltid gjort det som krävs för att vår träning ska bli av.

Vår ideologi

Sedan många av oss var barn har träning varit en naturlig del av vår vardag. Trots att våra mål är individuella och väldigt olika varandras är det någonting vi alla gör av samma anledning. Vi tror på att träning ska vara förknippat med disciplin, trygghet och glädje. Det är när dessa komponenter stämmer överens som vi vet att det blir hållbart.

Det spelar därför ingen roll på vilken nivå just du befinner dig på då dessa saker går att hitta i alla åldrar och storlekar. Just därför kombinerar vi elitidrottande, motionsträning och knattegrupper. AIK Brottning är en klubb för dig som oavsett nivå vill prioritera dig själv, dina mål och din hälsa. Vi vill bidra till ett starkare Sverige där ursprung, storlek eller nivå inte har betydelse.

Vill du provträna hos oss?

Hos oss får du alltid provträna vid ett tillfälle utan kostnad för att se hur det är att vara en del av AIK Brottning.
Gå in på respektive grupp för att ställa er i kö till de olika grupperna.