AIK befäster sin position som Sveriges starkaste varumärke
Det är femte året i rad som undersökningen görs av Sport & Affärer som är en bilaga i Dagens Industri.
– Det är väldigt kul att vårt varumärke har sånt genomslag bland folket, konstaterar AIK:s ordförande Andres Muld till Sport & Affärer och fortsätter:
– Vi är ju en anrik klubb, 125 år gammal med 11 sektioner som stått för finasportsliga resultat. Hela djupet från knatte till elit skapar attraktion. För oss är relationen till hemmakommunen mycket viktig eftersom de står för så mycket av våra förutsättningar i form av hallar och träningstider. Allt bygger på vår trovärdighet. Kan vi då visa att vi toppar en seriös varumärkesundersökning som denna så bidrar detta givetvis i positiv riktning.
IFK Göteborg befäster sin andraplats i undersökningen före Malmö FF och Djurgårdens IF som delar tredjeplatsen.
Klicka på länken för att se de 20 främsta varumärkena inom svensk idrott: